Bli-kjent-tur til Horve for årets Vg1-elever

Torsdag 17. august var det tid for Stavanger katedralskoles årlige bli-kjent-tur til Horve med det rykende ferske Vg1-kullet. Skolen har en egen avtale med værgudene når det gjelder denne etter hvert så tradisjonsrike turen, så været var selvsagt upåklagelig i år også.

1STB fremfører sitt underholdningsbidrag - Klikk for stort bilde1STB fremfører sitt underholdningsbidrag

Det hele ble sparket i gang med litt halvflau lærerdans før elevene selv fikk presentere seg klassevis med heiarop og godt innøvd koreografi. Skyhøyt nivå også i år.

Gymlærer Rolv hadde ansvaret for volleyballturnering og alle klassene viste imponerende spill, godt hjulpet av aktive heiagjenger. I den nervepirrende finalen, var det 1stb som til slutt vant en knepen seier over 1sta. Gratulerer!

Hvem er HMS-ansvarlig?

Elevene kunne ellers velge mellom aktiviteter som kanopadling, turgåing, frisbeegolf, boccia og badminton, men viktigste oppgaven var obligatorisk

for alle: Bli kjent med hverandre! Mat måtte vi også ha, og i 11-tiden var det klart for grilling. Ikke alle var like drevne i dette så det ble en del hardt stekte pølser, men alle ble mette. Tørsten ble slukket med katedralskolens egen helsebringende (?) vitamin-drikk.

Til slutt var det tid for kåring og premieutdeling i ulike kategorier, og tilfeldighetene ville ha det til at hver klasse vant en pris! En perfekt avslutning på en perfekt dag med mange nye vennskap.