Helsesykepleier

Elever kan snakke med helsesykepleier om for eksempel: helsespørsmål, hvordan du har det, venner, familie, kjæreste, rus, seksualitet, identitet + mye mer! Vi har TAUSHETSPLIKT.

Helsesykepleier kan henvise til lege og psykolog/psykiatrisk sykepleier på Helsestasjon for ungdom i Stavanger. Helsesykepleier kan ha dialog med fastleger, og samarbeide med skolen, PPT eller andre når du vil/samtykker.

Helsesykepleier på skolen tilbyr også kondomer, graviditetstest, klamydia/gonorétest, resept på p-stav, p-piller og hormonspiral m.m.

Kontortid på skolen

Helsesykepleier Beate Haddeland

Bjergsted

• Tirsdag 08.30-12.00
  • Torsdag: 08:30-15.00

Drop-in eller etter avtale.

Kontakt helsesykepleier på e-post: Beate Haddeland

mobil: 918 311 56

Helsesykepleier Oddbjørg Salte

Kongsgård

• Tirsdag 08.30-11.30
  • Onsdag: 08:30-14.30

Drop-in eller etter avtale.

Kontakt helsesykepleier på e-post: Oddbjørg Salte

mobil: 901 02 646

Obs: ikke send sensitive personopplysninger på sms/e-post.

• Time hos helsesykepleier regnes som dokumentert fravær og teller ikke med i fraværsgrensen på 10%.
  • Tilbudet er gratis.
  • Ved mistanke om mishandling i hjemmet eller alvorlig omsorgssvikt, har vi meldeplikt til barnevernstjenesten.
  • Vi deler ikke ut medisiner (eks: ibux; paracet) og vi skriver ikke erklæring ved sykefravær. Dersom du har 10% fravær i et/flere fag må du kontakte fastlege ved sykdom som gjør at du blir borte fra skolen.

Helsestasjon for ungdom

Utenom trefftidene på skolen, kan du benytte deg av tilbudet på helsestasjon for ungdom i Stavanger: Arne Rettedalsgate 12, 4005 Stavanger, 4 etg. Vi har har drop-in til helsesykepleier. Mer informasjon her:

Helsestasjon for ungdom

Lege på helsestasjon for ungdom i Stavanger:

Mulighet for legetime til:

• Underlivsundersøkelse, innsetting/fjerning av p-stav og spiral
  • andre henvendelser angående seksuell helse

Timebestilling via helsesykepleier på skole/helsestasjon, Helsenorge eller telefon 900 93 544

Psykolog/psykiatrisk sykepleier på helsestasjon for ungdom i Stavanger:

Tilbyr korttidsoppfølging, ca. 6 samtaler ved lette til moderate psykiske helseplager. Elever kan henvises etter samtale med helsesykepleier på skole/helsestasjon.