2STC fra Kongsgård vant finalen i kodeknekkeren og 20 000 kr.

Elever jubler - Klikk for stort bildeÅrets vinnere ble laget fra 2STC I ettermiddag kunne man høre et jubelbrøl fra Lille Marius. Det skyldtes at dette klasserommet rommet årets vinnerlag i kodeknekkerkonkurransen til Vitenfabrikken og Jærmuseet. Premien, foruten heder og ære er en sjekk på 20 000 kr.

Årets finale ble avholdt digitalt og Kongsgård var godt representert ved tre av seks finalister. Oppgavene var en blanding av matteoppgaver, ordoppgaver og nøtter. Det var satt av en time, men på grunn av en feil i en av oppgavene tok det over to timer å kåre en vinner. Laget fra Fysikk 2 klassen lå lenge godt an, men ble slått på målstreken av låget fra 2STC som dermed vant hele konkurransen og fikk åpne en safe med 20 000 kr. Det tredje laget fra Kongsgård var et lag fra forskerklassen på Vg1.