Gi Palestina-pakker til jul

Elever viser frem varer fra Palestina - Klikk for stort bildeKom til PIS-julemarkedet på onsdag, råder Gabriel Retallack fra 3STD og Ida Ekrheim fra 3STC. La onkel Anton slippe tøflene i år. Sats på te som gjør livet lysere for både ham og ungdommer i Battir.

Dadler, julekaker, urter og kaffe. De viser fram varer og smiler salgsfremmende, elevene i underetasjen på Kongsgård. Ved lunsjtider onsdag 11. desember treffer du dem på julemarkedet til PIS (Prosjekt Internasjonal Solidaritet). Inntektene derfra får palestinske jevnaldrende til å smile.

Forslag til hjemlig solidaritet: La familie og venner slippe å gispe anstrengt når de pakker opp slåbroker, mamelukker, falske øyenvipper, ekte marsipangriser og håndmalt Dispril. La dem heller juble over arabisk kaffe fra Betlehem, urter, dadler og julekaker fra Battir.

Kaffe, te, dadler og kaker fra Palestina  - Klikk for stort bildeKaffe, te, dadler og kaker fra Palestina er årets julegaver. Onsdag 11. desember, fra kl. 11.45-12.30 kan du kjøpe alt dette snadderet i underetasjen på hovedbygget på Kongsgård. Alle er velkommen!

Gjennom Prosjekt Internasjonal Solidaritet støtter Stavanger katedralskole ungdommer i den palestinske landsbyen Battir, seks kilometer fra Jerusalem. Pengene fra Norge går til utdannelse, fritidsaktiviteter og opplæring i organisasjonsliv.

Forslag til slagord for PIS-julemarkedet: Ingen furter når de får urter.