Hva består universet av? Forelesningsserie i midtimen.

Lærer underviser på tavlen - Klikk for stort bildeFysikklektor Andreas Henriksson har startet foredragsserie om kosmologi.Hva består universet av? Stort sett vet vi ikke! Fysikklektor Andreas Henriksson startet torsdag opp med frivillig undervisning i kosmologi for fysikkelevene på Kongsgård. Tema for første samling var mørk materie.

Det var fullt på fysikksalen på torsdag. Elevene ofret spisefri og benket seg frivillig for å lære mer om de virkelig store spørsmålene innen fysikken. Disse foredragene gjør det mulig å dykke dypere inn i spennende tema som går lenger enn det som er pensum i fysikken.  Planen er at dette fortsetter en gang i uken. "Jeg holder på så lenge elevene er interessert og stiller opp" sier Andreas, som er fornøyd med oppmøte første gangen.