Penn, diplom og farvel

elever i auditorium - Klikk for stort bildeGod tone da rektor Grethe Mahan holdt avskjedstale til musiklassen 3MDF.Vær modige! Den oppfordringen ga rektor avgangselever på Katedralskolen.

Vanligvis er det avslutning for alle avgangselevene i Kuppelhallen, men i år sørget viruset for at avskjedshøytideligheten måtte holdes for hver enkelt av de syv vg3-klassene.

Rektor minnet klasse 3MDF (musikklinjen i Bjergsted) om at elevene nå, når de forlater Katedralskolen, går inn i en livsfase som er krevende for mange. De trygge rammene man har hatt, blir borte når man for eksempel reiser ut for å studere, poengterte hun.

- Det kan ta tid å få nye venner og bli vant til å greie seg på egen hånd. I den forbindelse vil jeg si: Stol på deg selv, vær modig og ta noen sjanser.

Etter at rektor hadde holdt sin personlige, alvorlig-muntre tale, fikk elevene diplom som bevis for at de hadde gått i tre år på skolen. Dessuten ble de overrakt hver sin sølvpenn og et nylaget klistremerke en elev har formgitt.

Klassebilder av avgangsklassene