Samhold og inkludering ga pris til skolens russestyre

Våre russepresidenter Emmeli Leidland og Toni Gies melder om at det i år ble delt ut en ny pris under Landstreffet i Kongeparken. Stavanger katedralskole ble den første vinneren i kategorien “Årets skolestyre”, trolig på grunn av måten styret har jobbet med samhold og inkludering.

Russepresidentene forteller dette om arbeidet som er gjort i år:

Russestyret vårt består av 24 flotte avgangselever, omtrent like mange fra hver avdeling. Vi har gjort flere ting for å forsøke å lage en inkluderende russetid for alle på Katedralskolen. Mye av dette har innebåret å gå i fotsporene til tidligere russestyrer. Blant annet hadde vi hadde en logokonkurranse, hvor årets russ kunne stemme på hvilken logo de syntes vi skulle ha. Denne logoen fikk vi printet på hettegensere alle på trinnet kunne kjøpe til en relativt billig penge ettersom vi fikk økonomisk støtte av skolen til dette.

I tillegg har flinke elever på Bjergsted laget egen russelåt for årets katedralruss som ble lagt ut på Spotify.

Trolig det kjekkeste russestyret har gjort, er å arrangere flere kro hvor alle russ på trinnet kan feste sammen og bli bedre kjent, deriblant det siste var gratis. 2005-russestyrets siste aktivitet før vi alle skal gå i tog sammen, var å arrangere en blåtur med rebusløp og fest for alle som ønsket å være med (gratis, så klart)! Det har vært utrolig gøy å finne på diverse for den flotte russen på Stavanger Katedralskole, og vi er aldeles fornøyde med å ha vunnet pris for innsatsen vår i å skape en hyggelig, billig og inkluderende russetid for katedralrussen 2024!

Skolen gratulerer!