Åmund er blitt far

Sverddrageren Åmund gir den nyfødte sønnen Miguel svømmeundervisning. Hurra! Sverddrageren som overlevde vanndemien i akvariet på biologirommet, svømmer rundt med sin nyfødte sønn Miguel.

Begeistret bringer Kaja Othelie Rossavik Johannessen den glade nyheten om formeringen. Hun er en av bestyrerne av akvariet i biologirommet på Kongsgård, der massedøden herjet i november, noe vi gripende meldte om på skolens nettside.

Siden pumpen i den lille, våte verdenen sviktet, døde alle fiskene, bortsett fra Åmund, av surstoffmangel. Men raskt fikk han innkjøpt selskap, så hyggelig selskap at det ble rogn og melke og sønn ut av det.

Moren går under arbeidstittelen Mor Åse. Både hun, far og sønn har det bra.

Visste du at vi har mange elevklubber? Ikke? Les mer her.

Mor Åse slipper ustanselig å henge rundt poden. Kall det gjerne oppdelt mammapermisjon.