Gikk du glipp av åpent hus?

I januar arrangerte vi åpent hus for både MDD og studspes, men vi vet det ikke er lett å få med seg alt.

Åpent hus er for deg som skal søke videregående skole til høsten og som er usikker på hvilken skole du skal velge. Når skolene inviterer til åpent hus er det for at du som tiendeklassing skal få anledning til å danne deg et inntrykk av skolene, hvordan det er å være elev der og kanskje også litt om hvilke fag de tilbyr.

Vi vet at åpent hus er viktig for mange, særlig om valget står mellom flere skoler som tilbyr det samme studieporgrammet. Mange elever hos oss forteller at det var åpent hus som avgjorde valget for dem. Men det er også mange andre grunner til å velge oss de neste tre årene.

Stavanger katedralskole er kjent for stor takhøyde - her kan du være deg selv. Som elev ved Stavanger katedralskole får du en helt unik tilhørighet til en lang tradisjon og gjennom å være elev hos oss kan du få både minner og venner for livet. Det finnes mange grunner til å velge Stavanger katedralskole, blant annet et aktivt og inkluderende elevmiljø. Du kan lese mer om programområdene vi tilbyr her, eller du kan se åpent hus fra tidligere år:

Åpent hus 2022

Åpent hus 2021

Vi har også en egen side til deg som i disse dager skal velge videregående skole. Skulle du fremdeles være i tvil, er det mulig å avtale omvisning på både Kongsgård og i Bjergsted.

For studiespesialisering på Kongsgård, kontakt Margrethe Stokka-Aas, Torgrim Økland eller Bente Stausland Skartveit.

For musikk, dans, drama i Bjergsted, kontakt Kristin Storhaug eller Kristin Hvidsten.