Studiespesialisering på Kongsgård

Ønsker du å studere på høyskole eller universitet? Da er studiespesialisering på Kongsgård for deg. Hos oss kan du velge mellom realfag og språk- og samfunnsfag.

Uansett hva du velger, er vårt mål at du skal være best mulig rustet for overgangen til videre studier. Vi har lærere som er faglig sterke. Dette gir gode resultater både på videregående og senere i studieløpet. Avhengig av hvilke interesser du har, kan du velge blant mange ulike programfag innen både realfag og språk- og samfunnsfag. Vi tilbyr også en egen forskerlinje som du kan lese mer om her.

Tidligere elever melder ofte tilbake at overgangen til høyere utdanning har vært naturlig og uproblematisk for dem. Skolen samarbeider dessuten med en rekke institusjoner for å gi elevene innblikk i og erfaring med hvordan teorifagene brukes i yrkeslivet.

Mímir Kristjánsson - Klikk for stort bildeForfatter, lokalpolitiker og tidligere nyhetssjef i Klassekampen, Mímir Kristjánsson mener dannelse fra Kongsgård er utdanning nok.

Når elever blir bedt om å beskrive hva det er som gjør Kongsgård unikt, velger de aller fleste å trekke frem det gode skolemiljøet. Her kan du lese intervju med tidligere elever som Aslak Sira Myhre, Mímir Kristjánsson og Anna Serafima Svendsen Kvam om hva som gjorde deres skoledager hos oss til et minne for livet.

Les mer om Studiespesialisering her

Kontakt

For mer informasjon og spørsmål om skolen og våre tilbud, ta kontakt med rådgiverne våre på Kongsgård, Bente Stausland Skartveit og Torgrim Økland.